Modelowanie w Blenderze – koń

119.00 

Czas trwania: 6 godzin
Lekcji: 43
Wymiary wideo (mp4):1920 x 1080 piks.
Wielkość plików do pobrania: 2,4 GB
ISBN: 978-83-62017-45-4
Program: Blender

Kategorie: ,

Opis

Modelowanie zwierząt jest tak samo porządaną umiejętnością, jak modelowanie ludzi – szczególnie w branży gier wideo, w której czworonożne zwierzęta są nieodłącznym elementem krajobrazu.

Mimo anatomicznych podobieństw człowieka i innych ssaków, mamy do czynienia z odmienną formą. Jeśli ją opanujemy – chociażby na przykładzie konia, to będziemy w stanie wymodelować każdą czworonożną kreaturę.

Szkolenie podzieliłem na dwa moduły. W pierwszym zajmiemy się modelowaniem ciała, zaś w drugim głowy konia. Nasza końcowa siatka będzie obiektem typowo low poly z uwzględnieniem poprawnej topologii. To oznacza, że kluczowe obszary deformacji i detale są opisane pętlami komponentów.

Modelowanie oprzemy na technice wytłaczania krawędzi, jednocześnie sięgając po narzędzia i rozwiązania, które umożliwiają tworzenie większych obszarów siatki oraz edycję wielu komponentów naraz. Szkolenie obejmuje cały proces tworzenia zwierzęcia bez skrótów i niedomówień. Wszystkie pliki z poszczególnymi etapami pracy są dołączone do projektu.

Szkolenie jest praktyczne i przygotowane dla osób początkujących. Jedyne zalecane wymagania to znajomość zagadnień: interfejsu, zaznaczania komponentów siatki i podstawowych narzędzi modelujących, które są omówione w tytułach poniżej:

Spis treści:

 

Moduł 1. Tułów i kończyny (2 godziny i 34 minuty)
01. Wstęp (00:50)
02. Blueprinty i ustawienia projektu (6:26)
03. Kontur grzbietu i klatki piersiowej (6:31)
04. Wypełnienie grzbietu i klatki piersiowej (4:11)
05. Pętla przedniej kończyny (11:48)
06. Pętla tylnej kończyny (8:44)
07. Udo (9:31)
08. Zad (13:06)
09. Ogon (9:53)
10. Kolano (14:04)
11. Staw skokowy – tył (11:46)
12. Staw skokowy – przód (11:08)
13. Nadpęcie (7:33)
14. Tylna pęcina i kopyto (6:18)
15. Przedramię (3:30)
16. Nadgarstek (6:58)
17. Przednia pęcina i kopyto (5:30)
18. Od piersi do kłębu (8:55)
19. Łączenie elementów ciała (7:32)
Moduł 2. Głowa (3 godziny i 28 minut)
20. Pętla nozdrzy (5:46)
21. Pętla ust (5:56)
22. Łączenie pętli ust i nozdrzy (6:35)
23. Chrapy i nozdrza (16:03)
24. Wargi i broda (8:25)
25. Petla wokół oka (15:32)
26. Pętla wokół ganaszy (8:33)
27. Łączenie ganaszy z żuchwą (7:31)
28. Łączenie obszaru oka z ganaszami (5:18)
29. Grzbiet nosa (8:12)
30. Pętla wokół ucha (6:31)
31. Czoło i skroń (10:22)
32. Dopasowanie czoła (10:07)
33. Wypełnienie ponizej kości jarzmowej (9:26)
34. Dopasowanie wypełnienia (10:04)
35. Budowa ucha (12:17)
36. Dopasowanie ucha (9:32)
37. Gardło (4:51)
38. Ślinianki (6:13)
39. Wypełnienie ganaszy (9:00)
40. Zamkniecie ganaszy (5:24)
41. Potylica (3:12)
42. Łączenie gardła z szyją (11:54)
43. Zamknięcie siatki (12:01)