3d i animacja w Adobe Photoshop CS5

54.00 

Czas trwania: 14 godzin i 15 minut
Lekcji: 18
Wymiary wideo (avi): 1024 x 768 px
Wielkość plików do pobrania: 4 GB
ISBN: 978-83-62017-88-1
Program: Adobe Photoshop CS5

Wyczyść

Opis

3d i animacja w Adobe Photoshop CS5

3d i animacja w Adobe Photoshop CS5 to obszerne opracowanie zaawansowanych narzędzi programu Photoshop w dziedzinie grafiki trójwymiarowej. Szkolenie dotyka wszystkich niezbędnych zagadnień pracy z 3d.

W skład zagadnień wchodzi:

  • tworzenie i edycja siatek,
  • praca z materiałami,
  • tekstury,
  • światło, kamery,
  • i wreszcie rendering.

Animacje i obiekty wykorzystane w kursie zostały w 100% opracowane w programie Photoshop. A to oznacza, że jesteśmy w stanie przygotować prostą wizualizację dysponując standardowymi narzędziami.

Nauczysz się także planować animację. Dzięki temu możemy podzielić pracę na etapy, za nim w ogóle przystąpimy do realizacji. Jest to szczególnie ważne pod kątem wydajności naszej platformy, oraz wygody pracy z linią czasu (timeline). Zobaczysz też, w jaki sposób renderować wybrane obiekty, maski, cienie i inne składowe sceny 3d, które później możesz swobodnie połączyć i kontrolować w jednej animacji.

Kurs zbudowany jest z kilku projektów, które skłaniają do poznania coraz to nowszych narzędzi. Dzięki temu teoria i praktyka przeplatają się w kontekście tych samych wyzwań.

Uwaga: Szkolenie zostało oparte na wersji CS5 programu Photoshop. Od tego czasu wersja CC przyniosła istotne zmiany w organizacji narzędzi w obrębie interfejsu. Jednak zasady pozostały te same.

Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem Photoshopa w nietypowych projektach to proponuję lekturę kursu: Projektowanie wizytówek w Adobe Photoshop.

Spis treści:

1. Zamiast wprowadzenia, prosta animacja – animacja tytułu (35:50)
2. Obiekty 3d, nawigacja i interakcja w PS CS5 – odrobina teorii (33:56)
3. Animacja kamery i praca z wieloma siatkami – animacja: „100%” (44:02)
4. Światła i cienie w animacji wielowarstwowej – animacja: „arial vs helvetica” (43:57)
5. Światło punktowe i reflektor – przygotowanie animacji „Typo” (1:14:51)
6. Obraz jako źródło oświetlenia – dopracowanie animacji „Typo” (27:18)
7. Kilka uwag o postprodukcji animacji „Typo” (21:21)
8. O Repoussé – odrobina teorii (48:38)
9. Budowanie mobilnego telefonu z Repoussé (30:09)
10. Praca z materiałami – dopasowanie materiałów dla mobilnego telefonu (41:53)
11. Teksturowanie mobilnego telefonu (49:19)
12. Animacja i przekrój telefonu mobilnego (52:51)
13. Montaż i animacja telefonu mobilnego (1:43:57)
14. Wizualizacja wizytówki – budowanie siatek (54:28)
15. Wizualizacja wizytówki – zaawansowane materiały (1:18:00)
16. Zaawansowany rendering i kompozycja (53:57)
17. Postprodukcja i efekty optyczne (40:31)
18. Uwagi o ustawieniach renderingu i siatkach (27:32)