Opis
3d i animacja w Adobe Photoshop CS5
3d i animacja w Adobe Photoshop CS5 to obszerne opracowanie zaawansowanych narzędzi programu Photoshop w dziedzinie grafiki trójwymiarowej. Szkolenie dotyka wszystkich niezbędnych zagadnień pracy z 3d.
W skład zagadnień wchodzi:
- tworzenie i edycja siatek,
- praca z materiałami,
- tekstury,
- światło, kamery,
- i wreszcie rendering.
Animacje i obiekty wykorzystane w kursie zostały w 100% opracowane w programie Photoshop. A to oznacza, że jesteśmy w stanie przygotować prostą wizualizację dysponując standardowymi narzędziami.
Nauczysz się także planować animację. Dzięki temu możemy podzielić pracę na etapy, za nim w ogóle przystąpimy do realizacji. Jest to szczególnie ważne pod kątem wydajności naszej platformy, oraz wygody pracy z linią czasu (timeline). Zobaczysz też, w jaki sposób renderować wybrane obiekty, maski, cienie i inne składowe sceny 3d, które później możesz swobodnie połączyć i kontrolować w jednej animacji.
Kurs zbudowany jest z kilku projektów, które skłaniają do poznania coraz to nowszych narzędzi. Dzięki temu teoria i praktyka przeplatają się w kontekście tych samych wyzwań.
Uwaga: Szkolenie zostało oparte na wersji CS5 programu Photoshop. Od tego czasu wersja CC przyniosła istotne zmiany w organizacji narzędzi w obrębie interfejsu. Jednak zasady pozostały te same.
Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem Photoshopa w nietypowych projektach to proponuję lekturę kursu: Projektowanie wizytówek w Adobe Photoshop.
Spis treści:
1. Zamiast wprowadzenia, prosta animacja – animacja tytułu | (35:50) |
2. Obiekty 3d, nawigacja i interakcja w PS CS5 – odrobina teorii | (33:56) |
3. Animacja kamery i praca z wieloma siatkami – animacja: „100%” | (44:02) |
4. Światła i cienie w animacji wielowarstwowej – animacja: „arial vs helvetica” | (43:57) |
5. Światło punktowe i reflektor – przygotowanie animacji „Typo” | (1:14:51) |
6. Obraz jako źródło oświetlenia – dopracowanie animacji „Typo” | (27:18) |
7. Kilka uwag o postprodukcji animacji „Typo” | (21:21) |
8. O Repoussé – odrobina teorii | (48:38) |
9. Budowanie mobilnego telefonu z Repoussé | (30:09) |
10. Praca z materiałami – dopasowanie materiałów dla mobilnego telefonu | (41:53) |
11. Teksturowanie mobilnego telefonu | (49:19) |
12. Animacja i przekrój telefonu mobilnego | (52:51) |
13. Montaż i animacja telefonu mobilnego | (1:43:57) |
14. Wizualizacja wizytówki – budowanie siatek | (54:28) |
15. Wizualizacja wizytówki – zaawansowane materiały | (1:18:00) |
16. Zaawansowany rendering i kompozycja | (53:57) |
17. Postprodukcja i efekty optyczne | (40:31) |
18. Uwagi o ustawieniach renderingu i siatkach | (27:32) |