Opublikowano:

Wprowadzenie do ZBrush. Część 2

Wprowadzenie do ZBrush 2

Kontynuujemy cykl wprowadzający w arkana programu ZBrush, jeśli nie zdążyłeś zapoznać się z wcześniejszymi lekcjami to zapraszam tutaj. Kolejna partia materiałów to 10 lekcji i prawie 2h szkolenia. W tej części chciałbym przedstawić kluczowe dla zrozumienia ZBrusha zagadnienia – zachęcam do lektury…

Czytaj dalej Wprowadzenie do ZBrush. Część 2

Opublikowano:

Modelowanie w XSI: Miecz Berserk

Modelowanie w XSI

Gratka dla fanów manga/anime Berserk – miecz Gutsa. Ten przedmiot, jak żaden inny, nadaje się jako przykład modelowania twardych obiektów – zbudowany jest na bazie cylindra, prostopadłościanu, a także krzywej, która posłużyła do utworzenia wstęgi. W kursie wykorzystałem program Softimage|XSI, ale do realizacji projektu można z powodzeniem posłużyć się dowolnym programem 3d. Zachęcam do lektury: Modelowanie w XSI: Miecz Berserk

Czytaj dalej Modelowanie w XSI: Miecz Berserk

Opublikowano:

Modelowanie w XSI: Koło samochodowe

Modelowanie w XSI: Koło samochodowe

W tym kursie chciałbym zaprezentować proces budowania poszczególnych elementów koła samochodowego. Projekt ogranicza się do felgi, opony oraz szczęk hamulcowych. Główne założenie szkolenia to: uzyskanie detali na poziomie siatki geometrycznej, bez wykorzystania dodatkowych tekstur/map. W procesie modelowania posłużyłem się programem Softimage|XSI. Samo szkolenie jest częścią większego kursu poświęconego modelowaniu Mercedesa SLS. Zapraszam do lektury: Modelowanie w XSI: Koło samochodowe.

Czytaj dalej Modelowanie w XSI: Koło samochodowe

Opublikowano:

Wprowadzenie do Blender’a

Wprowadzenie do Blendera

Blender. W mojej opinii jeden z najlepszych programów 3d, jest wszechstronny i… bezpłatny. Aplikacja jest lekka i szybka, wystarczy ściągnąć i zacząć pracę. No tak, zacząć… Ten poradnik dedykuje osobom, które uruchomiły Blendera i okazało się, że praca z nim nie jest łatwa. Faktycznie, na pierwszy rzut oka Blender może wydawać się mało intuicyjny, ale tylko na pierwszy rzut oka. Poradnik ma za zadanie zmienić pierwsze wrażenie w pewność, że Blender to Twoje narzędzie… zachęcam do lektury: Wprowadzenie do Blendera..

Czytaj dalej Wprowadzenie do Blender’a

Opublikowano:

Modelowanie w Maya: retro TV Philco

Modelowanie w Maya: retro TV Philco

Wprowadzenie do programu Maya mamy już za sobą… czas na modelowanie. A przedmiotem modelowania jest retro odbiornik TV marki Philco – znany fanom serii gier Fallout i nie tylko. Kurs składa się z 12 lekcji zamkniętych w niespełna 3 godzinach. Podczas szkolenia nauczysz się: pracować z obiektami geometrycznymi, podstawowych technik modelowania oraz wykorzystania Marking Menu w procesie budowania siatki geometrycznej. Zapraszam do lektury: Modelowanie w Maya: retro TV Philco.

Czytaj dalej Modelowanie w Maya: retro TV Philco

Opublikowano:

Wprowadzenie do Maya

Wprowadzenie do Maya

W tym szkoleniu z serii „Podstawy pracy”, chciałbym przybliżyć program Autodesk Maya – mniej popularna siostra zakorzenionego na polskim rynku 3ds Max. Kurs zbudowany jest z 10 lekcji i trwa niespełna 90 minut, podczas których zapoznasz się ze wszystkimi niezbędnymi podstawami obsługi programu. Kurs nie dotyka zagadnień modelowania, które są przedmiotem innego szkolenia: Modelowanie w Maya: retro TV Philco. Zapraszam do lektury: Wprowadzenie do Maya.

Czytaj dalej Wprowadzenie do Maya

Opublikowano:

Ilustracja w ZBrush i Photoshopie

Ilustracja w ZBrush i Photoshopie

W tym szkoleniu chciałbym zaprezentować prosty sposób na wykorzystanie ZBrusha i Photoshopa w procesie tworzenia ilustracji. Motyw przewodni obrazu to miecz, który został wykonany w kursie Modelowanie w XSI: Miecz Berserk. Mając dowolny obiekt 3d możemy od razu przystąpić do jego malowania dzięki trybowi PolyPaint. Po ukończeniu, wystarczy przenieść obiekty do Photoshopa i dopracować szczegóły. Zachęcam do lektury kursu: Ilustracja w ZBrush i Photoshopie.

Czytaj dalej Ilustracja w ZBrush i Photoshopie

Opublikowano:

ZBrush – malowanie polygonów

ZBrush malowanie polygonów

ZBrush malowanie polygonów (PolyPaint) to jedna z metod tworzenia tekstur w ZBrush’u. Siła tej techniki opiera się na tym, iż możemy zacząć proces teksturowania bez żadnych przygotowań, czyli z pominięciem tworzenia szablonu UV (UV Layout). ZBrush rejestruje informację o kolorze komponentów siatki geometrycznej, a my możemy te informacje wykorzystywać w dalszym procesie teksturowania.

Czytaj dalej ZBrush – malowanie polygonów

Opublikowano:

Nowości w ZBrush 4

Nowości w ZBrush 4

Od pojawienia się ZBrush 4 minęło trochę czasu i czekamy na to, co przyniesienie wersja oznaczona nr 5. Większość opisywanych w tym szkoleniu funkcjonalności, zdążyło już na dobre „zagościć” w skrzynkach narzędziowych rzeźbiarzy. Dlatego ten kurs dedykuje osobom, które dotychczas nie miały styczności z programem, lub nie miały okazji zapoznać się, z niektórymi funkcjonalnościami.

Czytaj dalej Nowości w ZBrush 4

Opublikowano:

Wprowadzenie do ZBrush. Część 1

Wprowadzenie do ZBrush

ZBrush to jeden z tych programów, które mogą wydawać się nieprzyjazne w pierwszym kontakcie. Wynika to z różnych powodów, przykładowo: ta sama przestrzeń robocza służy do edycji 2.5d oraz 3d. Na dodatek interfejs nie pomaga w rozpoznaniu mechaniki ZBrush’a. Mam nadzieję, że tych kilkanaście lekcji wprowadzających pozwoli ci bezboleśnie rozpocząć przygodę z ZBbrush’em… zachęcam do lektury: Wprowadzenie do ZBrush. Część 1

Czytaj dalej Wprowadzenie do ZBrush. Część 1