Opublikowano

Wprowadzenie do Blender’a

Wprowadzenie do Blendera

Blender. W mojej opinii jeden z najlepszych programów 3d, jest wszechstronny i… bezpłatny. Aplikacja jest lekka i szybka, wystarczy ściągnąć i zacząć pracę. No tak, zacząć… Ten poradnik dedykuje osobom, które uruchomiły Blendera i okazało się, że praca z nim nie jest łatwa. Faktycznie, na pierwszy rzut oka Blender może wydawać się mało intuicyjny, ale tylko na pierwszy rzut oka. Poradnik ma za zadanie zmienić pierwsze wrażenie w pewność, że Blender to Twoje narzędzie… zachęcam do lektury: Wprowadzenie do Blendera..

Wprowadzenie do Blendera

Poniższe szkolenie pochodzi z komercyjnego kursu: Blender 2.5: od interfejsu do modelowania. Tytuł sugeruje zakres tematyczny i kończy się wymodelowaniem dosyć trudnego obiektu, jakim są skrzypce. Wcześniej należy zapoznać się z programem, dlatego pierwszy moduł to wprowadzenie do pracy z Blenderem.

Zakres tematyczny poradnika obejmuje zagadnienia:

  • interfejs – to, od czego zaczyna się przygodę z każdym programem; prawie 40 minut na omówienie interfejsu… to rzeczywiście dużo, ale też, Blender dużo oferuje,
  • nawigacja i manipulowanie – jak poruszać się w przestrzeni roboczej i manipulować dostępnymi obiektami,
  • zaznaczanie – za nim zaczniemy cokolwiek budować musimy wiedzieć, co i w jakim zakresie chcemy zaznaczyć,
  • przyciąganie – to kluczowa operacja na obiektach i komponentach obiektów, dzięki niej można ułatwić sobie proces modelowania i wykonywać precyzyjne przekształcenia w odniesieniu do innych elementów,
  • obiekty 3d – czym są obiekty 3d i jak się mają do…
  • komponenty – to anatomia obiektów 3d, na którą składają się punkty (verteksy), krawędzie i polygony,
  • edycja siatki – wiedząc już, czym są komponenty obiektów geometrycznych, można rozpocząć ich edycję.

Czas trwania: 193 minut
Liczba rozdziałów: 12
Program: Blender

01. Przegląd interfejsu (38:04)
02. Nawigacja i przekształcenia (26:31)
03. Praca z manipulatorem 3d (5:13)
04. Modele interakcji (21:59)
05. Orientacja i przekształcenia (6:51)
06. Kursor i centrum przekształceń (18:34)
07. Obiekty (16:54)
08. Komponenty (8:06)
09. Zaznaczanie (20:20)
10. Przyciąganie (9:53)
11. Edycja siatki (14:12)
12. Modyfikator Subdivision Surface (6:56)
Opublikowano