Blender. W mojej opinii jeden z najlepszych programów 3d, jest wszechstronny i… bezpłatny. Aplikacja jest lekka i szybka, wystarczy ściągnąć i zacząć pracę. No tak, zacząć… Ten poradnik dedykuje osobom, które uruchomiły Blendera i okazało się, że praca z nim nie jest łatwa. Faktycznie, na pierwszy rzut oka Blender może wydawać się mało intuicyjny, ale tylko na pierwszy rzut oka. Poradnik ma za zadanie zmienić pierwsze wrażenie w pewność, że Blender to Twoje narzędzie… zachęcam do lektury: Wprowadzenie do Blendera..
Wprowadzenie do Blendera
Poniższe szkolenie pochodzi z komercyjnego kursu: Blender 2.5: od interfejsu do modelowania. Tytuł sugeruje zakres tematyczny i kończy się wymodelowaniem dosyć trudnego obiektu, jakim są skrzypce. Wcześniej należy zapoznać się z programem, dlatego pierwszy moduł to wprowadzenie do pracy z Blenderem.
Zakres tematyczny poradnika obejmuje zagadnienia:
- interfejs – to, od czego zaczyna się przygodę z każdym programem; prawie 40 minut na omówienie interfejsu… to rzeczywiście dużo, ale też, Blender dużo oferuje,
- nawigacja i manipulowanie – jak poruszać się w przestrzeni roboczej i manipulować dostępnymi obiektami,
- zaznaczanie – za nim zaczniemy cokolwiek budować musimy wiedzieć, co i w jakim zakresie chcemy zaznaczyć,
- przyciąganie – to kluczowa operacja na obiektach i komponentach obiektów, dzięki niej można ułatwić sobie proces modelowania i wykonywać precyzyjne przekształcenia w odniesieniu do innych elementów,
- obiekty 3d – czym są obiekty 3d i jak się mają do…
- komponenty – to anatomia obiektów 3d, na którą składają się punkty (verteksy), krawędzie i polygony,
- edycja siatki – wiedząc już, czym są komponenty obiektów geometrycznych, można rozpocząć ich edycję.
Czas trwania: 193 minut
Liczba rozdziałów: 12
Program: Blender
01. Przegląd interfejsu | (38:04) |
02. Nawigacja i przekształcenia | (26:31) |
03. Praca z manipulatorem 3d | (5:13) |
04. Modele interakcji | (21:59) |
05. Orientacja i przekształcenia | (6:51) |
06. Kursor i centrum przekształceń | (18:34) |
07. Obiekty | (16:54) |
08. Komponenty | (8:06) |
09. Zaznaczanie | (20:20) |
10. Przyciąganie | (9:53) |
11. Edycja siatki | (14:12) |
12. Modyfikator Subdivision Surface | (6:56) |