Opis
Interior z 3dsMax
Wnętrza pomieszczeń (Interior) to jeden z głównych tematów, które pojawiają się w kontekście modelowania 3d. Nie jest to już tylko domena programów CAD. Obecnie, do wizualizacji wnętrz, można wykorzystywać właściwie każdy program 3d, który oddaje nam do dyspozycji podstawowe narzędzia wymiarowania i porządny silnik renderujący. Nie inaczej jest z 3ds Max. W kursie Interior z 3dsMax, Krzysztof Micielski pokazuje krok po kroku proces:
- modelowania pomieszczenia,
- teksturowania,
- i renderowania wnętrza z wykorzystaniem silnika renderującego VRay.
Bonus: VRay – fundamenty
Dla osób, które nie miały nigdy styczności z silnikiem VRay, lub chciałby się dowiedzieć o nim czegoś więcej, autor przygotował bonusowy materiał – przeszło 3 godzinne wprowadzenie do VRay. Dodatkowy materiał to ok. 24 tematów powiązanych z:
- obrazem, jego szczegółowością i poprawianiem jego wyglądu,
- światłem,
- dodatkowymi efektami, które możemy uzyskać na etapie renderingu.
Poniżej, możesz znaleźć szczegółową listę podejmowanych zagadnień. Dodatkowo jeśli jesteś zainteresowany rozwijaniem umiejętności modelowania z programem Autodesk 3ds Max, to polecam kurs: Modelowanie w praktyce z 3ds Max.
O autorze
Krzysztof Micielski – grafik, animator, motion designer. CG zajmuje się od przeszło 12 lat. Z grafiką 3D zetknął się za sprawą DOSowego programu 3D studio. Kolejne lata doświadczeń przyniosły mu poszerzenie umiejętności m.in. o RealFlow, FumeFX, Rayfire oraz VUE. Autor na co dzień pracuje w agencji interaktywnej w Łodzi. Oprócz zawodowych projektów realizuje swoje autorskie projekty. Jest twórcą klipu zespołu Queen, który został doceniony przez samego Briana Maya – gitarzystę zespołu. Od niedawna prowadzi własny videoblog, w którym mówi o swojej największej pasji – grach video.
Spis treści:
Moduł 1: (480 minut) |
|
| 1. Szafki i krzesła | (1:10:34) |
| 2. Blat i zlewozmywak | (56:51) |
| 3. Dodatkowe przedmioty | (43:15) |
| 4. Szafy i sprzęt kuchenny | (51:42) |
| 5. Ściany okna i firany | (57:21) |
| 6. Ostatnie obiekty | (22:20) |
| 7. Materiały, teksturowanie, rendering 1 | (58:25) |
| 8. Materiały, teksturowanie, rendering 2 | (1:01:22) |
VRay – fundamenty: Moduł 1: (122 minuty) |
|
| 1. Wstęp | (5:23) |
| 2. Gamma | (6:20) |
| 3. Frame Buffer | (3:26) |
| 4. Image Sampler Fixed | (5:01) |
| 5. Image Sampler Adaptive | (2:34) |
| 6. Image Sampler Adaptive DMC | (7:44) |
| 7. Image Sampler Adaptive DMC Samples | (1:28) |
| 8. Color Mapping | (6:48) |
| 9. VRay Lights | (6:02) |
| 10. VRay Lights IES | (3:13) |
| 11. VRaySun | (4:25) |
| 12. Global Illumination | (4:32) |
| 13. Irradiance Map | (6:27) |
| 14. Irradiance Map 2 | (4:34) |
| 15. Light Cache | (5:25) |
| 16. Brute Force | (4:40) |
| 17. Ustawienia | (8:23) |
| 18. VRay Physical Camera | (7:36) |
| 19. Depth of Field | (8:10) |
| 20. VRay Materials | (14:51) |
| 21. Podsumowanie | (5:00) |
VRay – fundamenty: Moduł 2: (71 minut) |
|
| 1. Translucency i VRayFastSSS2 | (12:24) |
| 2. VRay Dirt | (10:04) |
| 3. VRay Fur | (5:49) |
| 4. VRay HDRI | (14:21) |
| 5. VRay Proxy | (28:49) |







