Opis
Druk 3d z ZBrushem
ZBrush jest idealnym kompanem podczas opracowywania i przygotowywania modeli do druku 3d. Dzięki szerokiemu zestawowi narzędzi, jakie oddaje nam aplikacja, możemy zrealizować każdy etap projektu – począwszy od wymiarowania, poprzez cięcie/scalanie obiektów, tworzenie skorup i elementów wspierających, po redukcję polygonów i eksportowanie do rozszerzeń STL lub VRML. Druk 3d z ZBrushem udowadnia, że pomimo tego, iż ZBrush nigdy nie był pomyślany jako aplikacja do druku 3d, może ona z powodzeniem zostać wykorzystana do najprecyzyjniejszych prac.
Szkolenie jest także doskonałym pretekstem do tego, aby poznać wiele innych narzędzi ZBrusha. Realizowane zadania w kursie będą od nas wymagały posiłkowania się m.in.:
- 3d Print Exporter
- Dziesiątkowanie z Decimation Master
- DynaMesh
- Remesh
- PanelLoops
- SubTool
- Transpose Tool
- Rigging
- ZModeler
- ZSphere
- Polygroups
- Masking
- Grid Floor
Druk 3d z ZBrushem jest bardzo dobrym rozwinięciem zagadnień podstaw pracy z programem, które zostały omówione na łamach serwisu Keylight, w dwuczęściowym, bezpłatnym kursie (część 1 i część 2), oraz może stanowić pomost do bardziej zaawansowanych zagadnień, jakimi są pędzle 3d: ZBrush. Pędzle 3d – kompendium.
Spis treści:
Moduł 1. Miary | |
1. Wstęp | (1:14) |
2. Pytania | (3:26) |
3. Mierzenie z Transpose | (9:42) |
4. Ustawienie jednostki miary | (7:06) |
5. Ujednolicanie wymiarów | (6:33) |
6. Grid Floor | (3:20) |
7. Spójność wymiarów między programami | (11:01) |
Moduł 2. Organizacja | |
1. Scenariusze pracy z obiektami | (4:44) |
2. Dzielenie i łączenie obiektów | (13:07) |
3. Poza i gesty modelu | (15:12) |
4. Zamykanie otworów | (11:30) |
5. Wycinanie otworów | (2:29) |
6. Cięcie obiektu | (9:38) |
Moduł 3. Skorupy łączniki podpory | |
1. Skorupa – kopiowanie i DynaMesh | (19:34) |
2. Skorupa z DynaMesh i InsertMesh | (7:19) |
3. Skorupa z Panel Loops | (16:28) |
4. Mierzenie i korygowanie grubości skorup | (14:13) |
5. Łączniki | (14:39) |
6. Podpory w ZBrushu | (10:48) |
Moduł 4. Przygotowanie i eksport obiektu | |
1. Orientacja i położenie obiektów | (5:44) |
2. Redukcja liczby polygonów | (4:33) |
3. Omówienie 3d Print Exporter | (6:22) |
4. Eksportowanie do MeshMixera | (7:32) |