Modelowanie gada z Blenderem

54.00 

Czas trwania: 6 godzin i 14 minut
Lekcji: 23
Wymiary wideo (mp4): 1680 x 1048 px
Wielkość plików do pobrania: 3,9 GB
ISBN: 978-83-62017-44-7
Program: Blender 2.6x

Wyczyść

Opis

Modelowanie gada z Blenderem

Kurs Modelowanie gada z Blenderem jest poświęcony tworzeniu obiektu organicznego, który możemy wykorzystać w dalszej produkcji, przykładowo: animacja bądź teksturowanie. W procesie modelowania duży nacisk położyłem na poprawną topologię siatki, która definiuje główne obszary deformacji. Modelowanie gada obejmuje także tworzenie uzębienia, języka i wnętrza paszczy – te elementy, są często pomijane w różnego typu szkoleniach.

Modelowanie takich obiektów 3d jest często nazywane modelowaniem organicznym, które rządzi się innymi prawami niż modelowanie twardych, mechanicznych obiektów. Tworząc „organikę” warto mieć na uwadze miejsca łączeń poszczególnych obszarów, które są narażone na deformacje podczas animacji. Warto także zamykać kluczowe obszary wewnątrz pętli komponentów – topologia siatki powinna podążać za grupami mięśniowymi i łączyć je w spójną całość. Tego typu wytyczne i cele będą towarzyszyły nam w całym procesie tworzenia postaci.

W kursie wykorzystałem darmowego Blendera; jednak zaprezentowane techniki modelowania są na tyle uniwersalne, że możemy spokojnie je zastosować w każdym innym programie 3d – znając jego podstawy i główne narzędzia modelujące. Większość pracy to wytłaczanie komponentów i kontrola kierunku rozwijanych komponentów. Dodatkowo wykorzystuje modyfikator wygładzający siatkę i tworzący kopię/odbicie obiektu w oparciu o wybraną oś (X,Y,Z) – są to standardowe narzędzia każdej aplikacji 3d.

Jeśli chciałbyś dla odmiany spróbować swoich sił z „humanoidalną organiką” to polecam kurs: „Modelowanie humanoida z Blenderem„. Jeśli zaś chciałbyś poznać podstawy Blendera to zapraszam do kursu: „Blender: od interfejsu do modelowania„.

Spis treści:

1. Projekt i blueprinty (7:21)
2. Głowa (32:03)
3. Korpus (21:03)
4. Zarys tylnej kończyny (20:59)
5. Zamykanie tylnej kończyny (6:06)
6. Korekta topologii (10:06)
7. Szkielet skrzydła (17:10)
8. Wypełnienie skrzydła (17:45)
9. Łączenie skrzydła z korpusem (16:23)
10. Pazury (11:33)
11. Formowanie łapy (16:39)
12. Zagęszczanie łapy (12:04)
13. Topologia tylnej kończyny (25:07)
14. Szczegóły głowy (20:09)
15. Szczegóły brzucha (4:27)
16. Ogon (6:10)
17. Grzbiet (6:28)
18. Wnętrze pyska (22:45)
19. Zęby (18:42)
20. Szczegóły pazurów (17:24)
21. Poprawki (27:43)
22. Detale (24:34)
23. I jeszcze gałka oczna (11:38)