Opis
Modelowanie w praktyce z 3ds Max
Modelowanie w praktyce z 3ds Max to prawie 5 godzin materiału audio-wideo poświęconego tworzeniu obiektu 3d – Colt M4A1. Autor poprowadzi Ciebie przez skrupulatny proces budowania kolejnych elementów obiektu, począwszy od ustawienia blueprintu, skończywszy na prostym renderingu z wykorzystaniem cieniowania ambient occlusion.
W toku pracy dowiesz się jak:
- działają wybrane narzędzia modelujące,
- jak wykorzystywać obiekty prymitywne,
- tworzyć geometrię na bazie profilu krzywej,
- pracować z krawędziami, polygonami i wierzchołkami.
Kurs wymaga od użytkownika podstawowej wiedzy o interfejsie i nawigacji w programie 3ds Max.
Jeśli jesteś zainteresowany rozszerzeniem swoich umiejętności modelowania w 3ds Max, lub chciałbyś poznać podstawy pracy z silnikiem VRay, to zachęcam do lektury kursu: Interior z 3dsMax. Bonus: VRay – fundamenty.
O autorze:
Łukasz Liszko – inżynier, absolwent Wyższej Szkoły Informatyki Stosowanej i Zarządzania w Warszawie na specjalizacji Komputerowe Wspomaganie Grafiki. Freelancer, zajmujący się szeroko pojętą grafiką komputerową.
Spis treści:
Moduł 1: Lufa |
|
1. Ustawienia Blueprint | (2:25) |
2. Kompensator | (10:59) |
3. Detale lufy – boczny adapter | (11:30) |
4. Budowanie celownika | (17:11) |
5. Detale celownika 1 | (11:03) |
6. Detale celownika 2 | (13:16) |
7. Tworzenie uchwytu lufy | (6:38) |
8. Praca z detalami uchwytu | (8:00) |
9. Tworzenie pierścienia | (4:59) |
Moduł 2: Korpus M4A1 |
|
10. Tworzenie korpusu 1 | (5:02) |
11. Tworzenie korpusu 2 | (9:09) |
12. Rozbudowa korpusu 1 | (8:03) |
13. Rozbudowa korpusu 2 | (4:05) |
14. Dopasowanie geometrii korpusu | (5:02) |
15. Finalizowanie bryły korpusu | (8:51) |
16. Zabudowa wokół spustu | (7:54) |
17. Budowa magazynku | (8:55) |
18. Zabudowa spustu | (3:47) |
19. Podstawa rękojeści | (8:26) |
20. Modelowanie rękojeści | (10:26) |
21. Dopasowanie rękojeści i detale korpusu | (11:09) |
22. Budowanie grzbietu | (9:19) |
23. Praca z symetrią i łączenie wierzchołków | (7:43) |
24. Zamykanie korpusu | (8:05) |
Moduł 3: Kolba, celownik optyczny i detale |
|
25. Modelowanie kolby | (9:53) |
26. Detale kolby | (4:55) |
27. Rozbudowa kolby 1 | (8:08) |
28. Rozbudowa kolby 2 | (8:16) |
29. Detale na korpusie broni | (14:27) |
30. Spust i inne detale | (7:01) |
31. Uchwyt | (13:21) |
32. Luneta | (7:20) |
33. Nity, śrubki i optyka | (9:37) |
34. Prosty rendering | (2:17) |