Opis
Modelowanie elementów ludzkiej anatomii
Modelowanie elementów ludzkiej anatomii stanowi nie lada wyzwanie, szczególnie dla osób zaczynających przygodę z 3d. Najważniejsza w tym procesie jest poprawna topologia, czyli siatka przyjazna detalom i dalszym przekształceniom. W kursie zostały zaprezentowane przystępne techniki budowania obiektów 3d, oparte na wytłaczaniu poszczególnych komponentów i tworzeniu kluczowych pętli polygonów. W szkoleniu będziemy zajmować się modelowaniem:
- oko,
- ucho,
- nos,
- usta,
- dłoń,
- stopa.
Po lekturze, każdy użytkownik dowolnego programu 3d będzie w stanie przygotować własny zbiór obiektów, gotowych do wykorzystania w różnych projektach. W procesie modelowania został wykorzystany Blender, jednak uniwersalność technik gwarantuje, że kurs możemy zaadaptować do każdej innej aplikacji 3d.
Dużą rolę odgrywa w tym przypadku neutralność obiektów, czyli brak dodatkowych cech wyróżniających. Dzięki temu siatki mogą posłużyć nam jako baza podczas pracy z ludzkim modelem niezależnie od jego płci – wystarczy wstawić siatkę, połączyć z ciałem i utworzyć detale. Obiekty możemy także wykorzystać w pędzlach wstawiających siatki programu Pixologic ZBrush (informacje o tym, jak tworzyć niestandardowe pędzle w programie ZBrush możesz znaleźć w kursie: „ZBrush. Pędzle 3d – kompendium„).
Spis treści:
Oko (1h i 31 min.) | |
1. Gałka oczna | (19:19) |
2. Kontur | (20:18) |
3. Mięsko łzowe | (12:47) |
4. Powieki | (9:43) |
5. Detale konturu i mięska | (22:02) |
6. Detale powieki | (7:38) |
Ucho (1h i 41 min.) | |
1. Topologia ucha | (20:54) |
2. Dopasowanie formy | (6:07) |
3. Zagłębienia | (17:27) |
4. Zamykanie otworu | (10:25) |
5. Wypełnianie środka | (7:00) |
6. Korekta i detale | (26:15) |
7. Uzupełnianie i deformacja | (13:36) |
Nos (40 min.) | |
1. Czubek | (9:13) |
2. Dziurka i grzbiet | (10:18) |
3. Płatek | (4:17) |
4. Korekta | (17:09) |
Usta (47 min.) | |
1. Kontur | (12:05) |
2. Wypełnienie ust | (14:03) |
3. Poza konturami | (21:45) |
Dłoń (2h i 14 min.) | |
1. Forma | (11:50) |
2. Pętla wokół kciuka | (15:32) |
3. Miejsce dla palców | (13:44) |
4. Łączenie dłoni z palcami | (11:45) |
5. Uwypuklanie kostek | (8:52) |
6. Detale palców | (29:57) |
7. Dopasowanie kciuka | (28:09) |
8. Nadgarstek | (15:40) |
Stopa (2h i 46min.) | |
1. Blueprint | (2:41) |
2. Forma | (9:15) |
3. Pętle w dolnej części | (7:21) |
4. Pętle z boku | (4:51) |
5. Środkowe pętle | (10:31) |
6. Miejsce na palce – góra | (11:01) |
7. Miejsce na palce – dół | (13:49) |
8. Wytłaczanie palców | (16:16) |
9. Dopasowanie palców | (20:02) |
10. Paznokcie | (23:46) |
11. Detale palców | (25:47) |
12. Kostki | (21:13) |