Blender 2.6: od teksturowania do renderingu

54.00 

Czas trwania: 8 godzin i 26 minut
Lekcji: 23
Wymiary wideo (avi): 1280 x 768 px
Wielkość plików do pobrania: 1,9 GB
ISBN: 978-83-62017-24-9
Program: Blender 2.6

Opis

Blender od teksturowania do renderingu

Kurs Blender od teksturowania do renderingu to kontynuacja szkolenia Blender od interfejsu do modelowania, który umożliwia początkującym poznanie aplikacji oraz przeprowadza przez szczegółowy proces modelowania skrzypiec. Po utworzeniu jakiegokolwiek modelu 3d możemy przejść do kolejnego etapu, czyli „ubranie” siatki geometrycznej w teksturę, a następnie przygotowanie finalnej ilustracji w procesie renderowania – i tym będziemy zajmować się w niniejszym szkoleniu.

Czego się nauczysz

W toku szkolenia będziemy posługiwali się modelem, który został utworzony w poprzedniej części kursu. Zaczniemy od zaimportowania gotowego obiektu 3d, a następnie przejdziemy do kolejnych zagadnień:

  • tworzenia szablonów UV,
  • teksturowania,
  • oświetlenia,
  • renderingu i kompozycji finalnego obrazu w Blenderze i Photoshopie.

Kurs został podzielony na 3 moduły. W pierwszym module będziemy zajmowali się zagadnieniami powiązanymi z przygotowaniem obiektu do teksturowania. Po utworzeniu odpowiednich nakładek UV przejdziemy do „malowania” docelowej tekstury skrzypiec, co jest przedmiotem drugiego modułu.

Malowanie tekstury możemy wykonać w dowolnym programie 2d, który pozwala nam na pracę z popularnymi rozszerzeniami plików. W kursie został wykorzystany do tego celu Adobe Photoshop.

W ostatnim, trzecim module, przejdziemy do zagadnień renderingu, który uwzględnia pracę ze światłami, materiałami i ustawieniami samego renderera.

Spis treści:

Moduł 1: (2 godziny i 42 minuty)

1. O kursie i materiałach (4:01)
2. Przygotowanie obiektów (10:54)
3. Mapowanie UV – podstawy (17:50)
4. Praca z UV Image Editor (19:47)
5. Szablon UV dla pudła (34:16)
6. Szablon UV dla mostka (16:02)
7. Szablon UV dla gryfu (24:52)
8. Łączenie i eksport UV (35:01)

Moduł 2: (2 godziny i 59 minut)

1. Tekstura gryfu i mostka (47:40)
2. Tekstura dla pudła (19:57)
3. Usuwanie szwów (28:45)
4. Detale tekstur (38:15)
5. Podpinanie wielu tekstur (9:08)
6. Materiały, tekstury proceduralne i węzły (35:42)

Moduł 3: (2godziny i 45 minut)

1. Przygotowanie sceny (15:54)
2. Oświetlenie (16:55)
3. Odbicia na pudle i gryfie (27:21)
4. Dopasowanie materiałów (22:05)
5. Render passes (10:27)
6. Render Layers (9:57)
7. Kompozcyja w Blenderze (19:37)
8. Rendering przezroczystych cieni i Ambient Occlusion (17:06)
9. Kompozycja w Photoshopie (26:23)