Opis
Dzięki szkoleniu nauczysz się modelowania postaci w rysunkowej konwencji na przykładzie portretu pogodnej dziewczyny. Tego typu model możemy z powodzeniem wykorzystać w ilustracji lub gamedevie. O „rysunkowości” postaci decydują głównie detale: oczy, nos, uproszczone ucho, włosy; przy jednocześnie realistycznym ujęciu ust, ramion, klatki piersiowej i innych obszarów ciała.
Model wykonany jest z uwzględnieniem poprawnej topologii, co oznacza, że bez problemu można go wykorzystać w procesie teksturowania lub animacji. Podczas tworzenia siatki zachowamy reguły modelowania ludzkiej anatomii, z ta różnicą, że zastosujemy je na potrzeby odmiennej konwencji.
Materiał wideo przeznaczony jest dla osób początkujących, które stawiają swoje pierwsze kroki w modelowaniu 3d i chciałby się dowiedzieć:
- od czego zacząć,
- jak budować uproszczone elementy anatomiczne,
- jak pracować z większymi obszarami siatki bez konieczności wytłaczania pojedynczych krawędzi.
Proces tworzenia modelu opiera się na zasadzie: od szczegółu do ogółu, a to oznacza rozprawienie się na początku z trudnymi obszarami, aby móc potem cieszyć się szybkim i bezstresowym postępem prac. Pokaże także jedną z metod na budowę uproszczonych włosów z wykorzystaniem krzywych, oraz jak szybko utworzyć bluzkę na bazie istniejącej siatki geometrycznej.
W szkoleniu nie skupiam się na opisie wykorzystywanych narzędzi, metod zaznaczania oraz interfejsie Blendera – chociaż przywołuje skróty klawiaturowe i pokazuje, gdzie co znaleźć. Jeśli chcesz głębiej i szerzej poznać podstawy Blendera w kontekście modelowania, to zapraszam do lektury:
Spis treści:
Moduł 1. Ciało (4 godziny i 41 minut) | |
1. Ustawienie projektu i blueprinty | (4:47) |
2. Pętla wokół oka | (7:51) |
3. Obszar powiek | (12:16) |
4. Gałka oczna | (9:32) |
5. Rzęsa | (7:20) |
6. Łuk brwiowy | (10:41) |
7. Nos | (12:10) |
8. Dopasowanie nosa | (9:05) |
9. Usta | (8:55) |
10. Łączenie ust z nosem | (11:58) |
11. Owal twarzy | (9:00) |
12. Dodatkowe pętle | (13:04) |
13. Łączenie oczu z nosem | (9:55) |
14. Broda i policzki | (7:22) |
15. Skroń i czoło | (8:09) |
16. Topologia ucha | (10:04) |
17. Formowanie ucha | (5:00) |
18. Scalanie ucha z głową | (8:00) |
19. Czaszka – okolica kości ciemieniowej | (10:45) |
20. Czaszka – okolica kości potylicznej | (10:39) |
21. Podbrudek i żuchwa | (9:51) |
22. Szyja – przód | (12:41) |
23. Szyja – tył | (12:59) |
24. Obojczyk | (12:41) |
25. Piersi | (13:51) |
26. Lączenie piersi z obojczykiem | (9:10) |
27. Ramię | (10:08) |
28. Plecy | (13:13) |
Moduł 2. Włosy i detale (1 godzina i 23 minut) | |
29. Brwi | (5:50) |
30. Anatomia włosa na bazie krzywych | (7:51) |
31. Pierwsza warstwa włosów | (14:26) |
32. Dopasowanie grubych kosmyków | (13:00) |
33. Modyfikowanie włosów i cienkie kosmyki | (11:59) |
34. Formowanie koszulki | (11:48) |
35. Detale koszulki | (7:43) |
36. Ostatnie szlify | (10:39) |