Modelowanie w Blenderze – pogodna dziewczyna

119.00 

Czas trwania: 6 godzin
Lekcji: 36
Wymiary wideo (mp4):1920 x 1080 piks.
Wielkość plików do pobrania: 2,4 GB
ISBN: 978-83-62017-49-2
Program: Blender

Kategorie: ,

Opis

Dzięki szkoleniu nauczysz się modelowania postaci w rysunkowej konwencji na przykładzie portretu pogodnej dziewczyny. Tego typu model możemy z powodzeniem wykorzystać w ilustracji lub gamedevie. O „rysunkowości” postaci decydują głównie detale: oczy, nos, uproszczone ucho, włosy; przy jednocześnie realistycznym ujęciu ust, ramion, klatki piersiowej i innych obszarów ciała.

Model wykonany jest z uwzględnieniem poprawnej topologii, co oznacza, że bez problemu można go wykorzystać w procesie teksturowania lub animacji. Podczas tworzenia siatki zachowamy reguły modelowania ludzkiej anatomii, z ta różnicą, że zastosujemy je na potrzeby odmiennej konwencji.

Materiał wideo przeznaczony jest dla osób początkujących, które stawiają swoje pierwsze kroki w modelowaniu 3d i chciałby się dowiedzieć:

  • od czego zacząć,
  • jak budować uproszczone elementy anatomiczne,
  • jak pracować z większymi obszarami siatki bez konieczności wytłaczania pojedynczych krawędzi.

Proces tworzenia modelu opiera się na zasadzie: od szczegółu do ogółu, a to oznacza rozprawienie się na początku z trudnymi obszarami, aby móc potem cieszyć się szybkim i bezstresowym postępem prac. Pokaże także jedną z metod na budowę uproszczonych włosów z wykorzystaniem krzywych, oraz jak szybko utworzyć bluzkę na bazie istniejącej siatki geometrycznej.

W szkoleniu nie skupiam się na opisie wykorzystywanych narzędzi, metod zaznaczania oraz interfejsie Blendera – chociaż przywołuje skróty klawiaturowe i pokazuje, gdzie co znaleźć. Jeśli chcesz głębiej i szerzej poznać podstawy Blendera w kontekście modelowania, to zapraszam do lektury:

Spis treści:

 

Moduł 1. Ciało (4 godziny i 41 minut)
1. Ustawienie projektu i blueprinty (4:47)
2. Pętla wokół oka (7:51)
3. Obszar powiek (12:16)
4. Gałka oczna (9:32)
5. Rzęsa (7:20)
6. Łuk brwiowy (10:41)
7. Nos (12:10)
8. Dopasowanie nosa (9:05)
9. Usta (8:55)
10. Łączenie ust z nosem (11:58)
11. Owal twarzy (9:00)
12. Dodatkowe pętle (13:04)
13. Łączenie oczu z nosem (9:55)
14. Broda i policzki (7:22)
15. Skroń i czoło (8:09)
16. Topologia ucha (10:04)
17. Formowanie ucha (5:00)
18. Scalanie ucha z głową (8:00)
19. Czaszka – okolica kości ciemieniowej (10:45)
20. Czaszka – okolica kości potylicznej (10:39)
21. Podbrudek i żuchwa (9:51)
22. Szyja – przód (12:41)
23. Szyja – tył (12:59)
24. Obojczyk (12:41)
25. Piersi (13:51)
26. Lączenie piersi z obojczykiem (9:10)
27. Ramię (10:08)
28. Plecy (13:13)
Moduł 2. Włosy i detale (1 godzina i 23 minut)
29. Brwi (5:50)
30. Anatomia włosa na bazie krzywych (7:51)
31. Pierwsza warstwa włosów (14:26)
32. Dopasowanie grubych kosmyków (13:00)
33. Modyfikowanie włosów i cienkie kosmyki (11:59)
34. Formowanie koszulki (11:48)
35. Detale koszulki (7:43)
36. Ostatnie szlify (10:39)