Opublikowano

Wprowadzenie do Maya

Wprowadzenie do Maya

W tym szkoleniu z serii „Podstawy pracy”, chciałbym przybliżyć program Autodesk Maya – mniej popularna siostra zakorzenionego na polskim rynku 3ds Max. Kurs zbudowany jest z 10 lekcji i trwa niespełna 90 minut, podczas których zapoznasz się ze wszystkimi niezbędnymi podstawami obsługi programu. Kurs nie dotyka zagadnień modelowania, które są przedmiotem innego szkolenia: Modelowanie w Maya: retro TV Philco. Zapraszam do lektury: Wprowadzenie do Maya.

Wprowadzenie do Maya

Maya nie dorównuje popularności 3ds Max, który jest obecny w świadomości grafików od lat 90. Wynika to głównie z tego, że program Maya rozwijany był pierwotnie dla potrzeb branży filmowej i efektów specjalnych. Po przejęciu przez Autodesk, Maya wzbogaciła portfolio aplikacji 3d amerykańskiej korporacji – kosztem „wygaszonego” Softimage|XSI (przestał być rozwijany wraz z wersją 2015).

Obecnie, dzięki niższym cenom, oraz zabiegom marketingowym Autodesk, Maya zakorzenia się w świadomości użytkowników starego kontynentu. Jest to wysoko wyspecjalizowane narzędzie, używane obecnie w każdej dziedzinie – począwszy od tworzenia filmów animowanych, poprzez gry, kończąc na efektach specjalnych dla branży gier i nie tylko.

W tym poradniku chciałbym przybliżyć zainteresowanym podstawy pracy z programem. Standardowo skupimy się na interfejsie, nawigacji i manipulacji obiektami. Poświecę także czas na omówienie marking menus – jest to bardzo oryginalna i intuicyjna funkcjonalność programu Maya, dzięki której możemy szybko uzyskać dostęp do każdego narzędzia i polecenia. Dotkniemy także tematu obiektów 3d, oraz poznamy komponenty, które tworzą siatkę geometryczną. Dzięki temu następny krok stoi przed nami otworem, czyli manipulowanie komponentami i modelowanie.

W prawie półtorej godzinnym szkoleniu, przyswoisz sobie fundamenty, które ułatwią Tobie start z programem Maya i przejście do kolejnego etapu, jakim jest modelowanie.

Czas trwania: 88 minut
Liczba rozdziałów: 10
Program: Autodesk Maya 2012

01. Kolory interfejsu (10:03)
02. Przegląd interfejsu (11:32)
03. Praca z widokami (6:10)
04. View Cube (7:13)
05. Marking Menus (12:51)
06. Nawigacja (7:32)
07. Obiekty geometryczne (10:32)
08. Przekształcenia (10:04)
09. Komponenty (6:56)
10. Projekt i scena (5:45)
Opublikowano