Opublikowano

Ilustracja w ZBrush i Photoshopie

Ilustracja w ZBrush i Photoshopie

W tym szkoleniu chciałbym zaprezentować prosty sposób na wykorzystanie ZBrusha i Photoshopa w procesie tworzenia ilustracji. Motyw przewodni obrazu to miecz, który został wykonany w kursie Modelowanie w XSI: Miecz Berserk. Mając dowolny obiekt 3d możemy od razu przystąpić do jego malowania dzięki trybowi PolyPaint. Po ukończeniu, wystarczy przenieść obiekty do Photoshopa i dopracować szczegóły. Zachęcam do lektury kursu: Ilustracja w ZBrush i Photoshopie.

Ilustracja w ZBrush i Photoshopie

Tworzenie ilustracji, która łączy w sobie elementy 3d i 2d może być proste. Nie zawsze do tego celu jest wymagany kompletny render ze wszystkimi wodotryskami, które oferuje nam silnik renderujący.

Bardzo często ilustracje powstają podobnie jak kolaże. Kila elementów tworzymy w programie A, do tego dodajemy składniki z programu B, zaś w programie C poprawiamy kolory lub kompozycję. Aby zrealizować taki projekt, nie musimy znać wszystkich technologii i programów na poziomie eksperckim. Liczy się pomysł i pomysłowość w wykorzystaniu dostępnych narzędzi.

W przypadku tej prezentacji nie utworzyłem nawet nakładek UV, których zadaniem jest nałożenie tekstury 2d na obiekt 3d. Kolory utworzyłem za pomocą trybu PolyPaint, zaś obiekty 3d po prostu przeniosłem do Photoshopa. Nie przejmowałem się także nasyceniem oraz jasnością przenoszonych fragmentów – ten etap także przerzuciłem na barki wspomnianego programu.

Schemat powstawania tej ilustracji można ująć w kilku punktach:

  • utworzenie miecza [Softimage|XSI],
  • detale i malowanie miecza [ZBrush],
  • kolumna i kamienie [ZBrush],
  • tekstura podłoża – pędzle 2.5d [ZBrush],
  • kompozycja, korekta tonalna i kolorów, oraz dodanie końcowych efektów [Photoshop]

Jeśli chciałbyś poznać podstawy pracy z programem ZBrush, to zachęcam do lektury dwóch bezpłatnych poradników, które znajdziesz na łamach serwisu Keylight, pierwsza część znajduje się tutaj, a druga – tutaj.

Uwaga: etap modelowania oraz malowania miecza, zostały zaprezentowane w dwóch oddzielnych poradnikach, do których linki znajdziesz w pierwszym akapicie tego wpisu.

Czas trwania: 121 minut
Liczba rozdziałów: 12
Program: ZBrush/Photoshop

01. Malowanie trawy (9:50)
02. Rzeźbienie kamieni (9:00)
03. Malowanie kamieni (8:45)
04. Rzeźbienie kolumny (10:10)
05. Malowanie kolumny (8:53)
06. Kompozycja (13:14)
07. Transfer do Photoshopa (7:23)
08. Korekta tonalna (8:09)
09. kontrast i miecz (8:36)
10. Cienie 1 (13:39)
11. Cienie 2 (9:49)
12. Detale (13:58)
Opublikowano