Opublikowano

Wprowadzenie do ZBrush. Część 2

Wprowadzenie do ZBrush 2

Kontynuujemy cykl wprowadzający w arkana programu ZBrush, jeśli nie zdążyłeś zapoznać się z wcześniejszymi lekcjami to zapraszam tutaj. Kolejna partia materiałów to 10 lekcji i prawie 2h szkolenia. W tej części chciałbym przedstawić kluczowe dla zrozumienia ZBrusha zagadnienia – zachęcam do lektury…

Wprowadzenie do ZBrush 2

Zakładam, że jesteś po lekturze pierwszej części bezpłatnego szkolenia wprowadzającego w program Pixologic ZBrush. W tym miejscu kontynuujemy naukę i przechodzimy do bardziej złożonych zagadnień. Przedmiotem naszego zainteresowania będzie:

  • gęstość siatek – tak, podobnie jak w grafice rastrowej, siatka geometryczna może być opisywana przez pryzmat gęstości, nie jest ona mierzona w calach lub mm, ale ma ogromne znaczenie dla samego obiektu 3d, jak i wydajności naszego systemu,
  • praca z wieloma siatkami – w ZBrushu możemy edytować obiekt, który jest jednocześnie jedną, kompletną siatką; lub obiekt, który składa się kilku siatek (nie są połączone krawędziami); w tym drugim przypadku mamy do czynienia z koncepcją narzędzi i pod-narzędzi,
  • maskowanie – znasz maski z programu Adobe Photoshop? Jeśli tak, to zapewne ucieszy Ciebie to, iż w ZBrushu możemy zabezpieczać (maskować) te fragmenty siatki geometrycznej, które nie chcemy edytować,
  • grupowanie – dzięki niemu możemy organizować siatkę, jest to przydatne jeśli chcemy przykładowo przypisać do jednej grupy kończyny; w tym celu wyodrębniamy te elementy, które chcemy zgrupować, przypisujemy im kolor identyfikujący je jako grupę, a dalej, na bazie takiej grupy, możemy ukrywać, maskować bądź przekształcać komponenty,
  • ukrywanie – obok maskowania, to kolejna metoda, która pozwala nam chronić obiekt przed niechcianymi zmianami lub wyodrębniać tylko te obszary, które chcemy poddać dalszej edycji,
  • przekształcanie siatek – oprócz rzeźbienia, obiekty możemy także przekształcać korzystając z zaprogramowanych deformacji.

Na łamach serwisu Keylight możesz znaleźć także komercyjne kursy, które rozszerzają tematykę zagadnień związanych z programem ZBrush. Przykładowo: jeśli chcesz dowiedzieć się wszystkiego na temat pędzli 3d to zajrzyj tutaj.

Czas trwania: 106 minut
Liczba rozdziałów: 10
Program: ZBrush

01. Zwiększanie rozdzielczości siatki (8:45)
02. Podnarzędzia (11:21)
03. Pędzle 3D (12:44)
04. Rzeźbienie symetryczne (4:44)
05. Maskowanie (13:46)
06. Grupy poligonów (7:29)
07. Ukrywanie siatki (7:10)
08. Przekształcanie z Transpose (17:36)
09. Zaznaczanie z Visibility (5:00)
10. Podstawowe deformacje (17:48)
Opublikowano