Opublikowano

Modelowanie w XSI: Miecz Berserk

Modelowanie w XSI

Gratka dla fanów manga/anime Berserk – miecz Gutsa. Ten przedmiot, jak żaden inny, nadaje się jako przykład modelowania twardych obiektów – zbudowany jest na bazie cylindra, prostopadłościanu, a także krzywej, która posłużyła do utworzenia wstęgi. W kursie wykorzystałem program Softimage|XSI, ale do realizacji projektu można z powodzeniem posłużyć się dowolnym programem 3d. Zachęcam do lektury: Modelowanie w XSI: Miecz Berserk

Modelowanie w XSI

Niestety, program Softimage|XSI po przejęciu przez Autodesk przestał być rozwijany. Chociaż do teraz można znaleźć jej bezpłatną wersję, tzw. Softimage Mod Tools. Mimo tego, że aplikacja została… „pogrzebana” (aby ustąpić miejsca programowi: Maya i 3ds Max), pozostaje nadal wysoko wyspecjalizowanym i kompletnym narzędziem do tworzenia grafiki 3d.

W tym poradniku pokazuje, jak utworzyć prosty obiekt z prymitywnych siatek 3d. Ten proces nie wymaga od nas znajomości zaawansowanych narzędzi i funkcjonalności – niezależnie od tego, z jakiego programu 3d korzystasz. Spokojnie możemy oprzeć się na podstawowych narzędziach jakiejkolwiek aplikacji do grafiki trójwymiarowej. Ja, w ramach ewentualnego „zamiennika”, polecam bezpłatnego Blendera. Jedynie utworzenie wstęgi wokół miecza, wymaga od nas umiejętności posługiwania się krzywymi typu Bezier, które są dostępne w prawie każdej aplikacji.

Obiekt, który został utworzony w tym poradniku, wykorzystuje także w kilku innych, bezpłatnych szkoleniach, są to:

Jestem świadom, że nauka „martwej” aplikacji nie ma obecnie większego sensu, dlatego polecam naukę bezpłatnego Blendera. Na łamach serwisu Keylight, możesz znaleźć odpowiednie szkolenie, które pomoże Ci rozpocząć naukę: Wprowadzenie do Blendera.

Czas trwania: 84 minuty
Liczba rozdziałów: 11
Program: XSI

01. Modelowanie jelca cz. 1 (6:14)
02. Modelowanie jelca cz. 2 (6:41)
03. Finalizowanie detali jelca cz. 1 (9:01)
04. Finalizowanie detali jelca cz. 2 (8:22)
05. Budowa trzonu miecza (9:59)
06. Modelowanie głowicy (4:42)
07. Modelowanie ostrza (7:18)
08. Ogniwo łańcucha cz. 1 (8:32)
09. Ogniwo łańcucha cz. 2 (5:09)
10. Wstęga cz. 1 (9:56)
11. Wstęga cz. 2 (8:14)
Opublikowano