Posted on

Wprowadzenie do ZBrush. Część 2

Wprowadzenie do ZBrush 2

Kontynuujemy cykl wprowadzający w arkana programu ZBrush, jeśli nie zdążyłeś zapoznać się z wcześniejszymi lekcjami to zapraszam tutaj. Kolejna partia materiałów to 10 lekcji i prawie 2h szkolenia. W tej części chciałbym przedstawić kluczowe dla zrozumienia ZBrusha zagadnienia – zachęcam do lektury…

Czytaj dalej Wprowadzenie do ZBrush. Część 2
Posted on

Ilustracja w ZBrush i Photoshopie

Ilustracja w ZBrush i Photoshopie

W tym szkoleniu chciałbym zaprezentować prosty sposób na wykorzystanie ZBrusha i Photoshopa w procesie tworzenia ilustracji. Motyw przewodni obrazu to miecz, który został wykonany w kursie Modelowanie w XSI: Miecz Berserk. Mając dowolny obiekt 3d możemy od razu przystąpić do jego malowania dzięki trybowi PolyPaint. Po ukończeniu, wystarczy przenieść obiekty do Photoshopa i dopracować szczegóły. Zachęcam do lektury kursu: Ilustracja w ZBrush i Photoshopie.

Czytaj dalej Ilustracja w ZBrush i Photoshopie
Posted on

ZBrush – malowanie polygonów

ZBrush malowanie polygonów

ZBrush malowanie polygonów (PolyPaint) to jedna z metod tworzenia tekstur w ZBrush’u. Siła tej techniki opiera się na tym, iż możemy zacząć proces teksturowania bez żadnych przygotowań, czyli z pominięciem tworzenia szablonu UV (UV Layout). ZBrush rejestruje informację o kolorze komponentów siatki geometrycznej, a my możemy te informacje wykorzystywać w dalszym procesie teksturowania.

Czytaj dalej ZBrush – malowanie polygonów
Posted on

Nowości w ZBrush 4

Nowości w ZBrush 4

Od pojawienia się ZBrush 4 minęło trochę czasu i czekamy na to, co przyniesienie wersja oznaczona nr 5. Większość opisywanych w tym szkoleniu funkcjonalności, zdążyło już na dobre „zagościć” w skrzynkach narzędziowych rzeźbiarzy. Dlatego ten kurs dedykuje osobom, które dotychczas nie miały styczności z programem, lub nie miały okazji zapoznać się, z niektórymi funkcjonalnościami.

Czytaj dalej Nowości w ZBrush 4
Posted on

Wprowadzenie do ZBrush. Część 1

Wprowadzenie do ZBrush

ZBrush to jeden z tych programów, które mogą wydawać się nieprzyjazne w pierwszym kontakcie. Wynika to z różnych powodów, przykładowo: ta sama przestrzeń robocza służy do edycji 2.5d oraz 3d. Na dodatek interfejs nie pomaga w rozpoznaniu mechaniki ZBrush’a. Mam nadzieję, że tych kilkanaście lekcji wprowadzających pozwoli ci bezboleśnie rozpocząć przygodę z ZBbrush’em… zachęcam do lektury: Wprowadzenie do ZBrush. Część 1

Czytaj dalej Wprowadzenie do ZBrush. Część 1