Kontynuujemy cykl wprowadzający w arkana programu ZBrush, jeśli nie zdążyłeś zapoznać się z wcześniejszymi lekcjami to zapraszam tutaj. Kolejna partia materiałów to 10 lekcji i prawie 2h szkolenia. W tej części chciałbym przedstawić kluczowe dla zrozumienia ZBrusha zagadnienia – zachęcam do lektury…
Czytaj dalej Wprowadzenie do ZBrush. Część 2Kategoria: ZBrush
Katalog darmowych tutoriali i poradników wideo z zakresu grafiki 3d i programu ZBrush. Poznaj program, jego możliwości oraz techniki pracy.
Ilustracja w ZBrush i Photoshopie
W tym szkoleniu chciałbym zaprezentować prosty sposób na wykorzystanie ZBrusha i Photoshopa w procesie tworzenia ilustracji. Motyw przewodni obrazu to miecz, który został wykonany w kursie Modelowanie w XSI: Miecz Berserk. Mając dowolny obiekt 3d możemy od razu przystąpić do jego malowania dzięki trybowi PolyPaint. Po ukończeniu, wystarczy przenieść obiekty do Photoshopa i dopracować szczegóły. Zachęcam do lektury kursu: Ilustracja w ZBrush i Photoshopie.
Czytaj dalej Ilustracja w ZBrush i PhotoshopieZBrush – malowanie polygonów
ZBrush malowanie polygonów (PolyPaint) to jedna z metod tworzenia tekstur w ZBrush’u. Siła tej techniki opiera się na tym, iż możemy zacząć proces teksturowania bez żadnych przygotowań, czyli z pominięciem tworzenia szablonu UV (UV Layout). ZBrush rejestruje informację o kolorze komponentów siatki geometrycznej, a my możemy te informacje wykorzystywać w dalszym procesie teksturowania.
Czytaj dalej ZBrush – malowanie polygonówNowości w ZBrush 4
Od pojawienia się ZBrush 4 minęło trochę czasu i czekamy na to, co przyniesienie wersja oznaczona nr 5. Większość opisywanych w tym szkoleniu funkcjonalności, zdążyło już na dobre „zagościć” w skrzynkach narzędziowych rzeźbiarzy. Dlatego ten kurs dedykuje osobom, które dotychczas nie miały styczności z programem, lub nie miały okazji zapoznać się, z niektórymi funkcjonalnościami.
Czytaj dalej Nowości w ZBrush 4Wprowadzenie do ZBrush. Część 1
ZBrush to jeden z tych programów, które mogą wydawać się nieprzyjazne w pierwszym kontakcie. Wynika to z różnych powodów, przykładowo: ta sama przestrzeń robocza służy do edycji 2.5d oraz 3d. Na dodatek interfejs nie pomaga w rozpoznaniu mechaniki ZBrush’a. Mam nadzieję, że tych kilkanaście lekcji wprowadzających pozwoli ci bezboleśnie rozpocząć przygodę z ZBbrush’em… zachęcam do lektury: Wprowadzenie do ZBrush. Część 1
Czytaj dalej Wprowadzenie do ZBrush. Część 1