Modelowanie z Blenderem – narzędzia

54.00 

Czas trwania: 2 godziny i 52 minuty
Lekcji: 50
Wymiary wideo (mp4):1920 x 1080 piks.
Wielkość plików do pobrania: 1,3 GB
ISBN: 978-83-62017-41-6
Program: Blender

Kategorie: ,

Opis

Modelowanie w Blenderze jest niezwykle prostym zajęciem dzięki niewielkiej liczbie uniwersalnych i wszechstronnych narzędzi modelujących. To powoduje, że nie jesteśmy przytłoczeni nadmiarem oraz poziomem komplikacji. Siła tych narzędzi tkwi w ich umiejętnym wykorzystaniu, w prostocie i błyskawicznym dostępie do wymaganych operacji.

Projektanci Blendera rozsiali narzędzia modelujące w różnych miejscach interfejsu – to początkowo dezorientuje. Podział narzędzi został oparty na typach komponentów: punkty, krawędzie i polygony. Wiele tych samych narzędzi możemy znaleźć w panelu ToolShelf oraz w tzw. menu specjalnym (nie zapominajmy o skrótach klawiaturowych).

Ten podział jest jednak umowny, a to wynika z elastyczności narzędzi Blendera. Nawet jeżeli operacja dedykowana jest punktom, nie oznacza to, że nie możemy wykonać tej operacji na krawędziach. W większości sytuacji taka płynność sprawdza się całkiem dobrze.

Szkolenie podzielone jest na kilka modułów, powiązanych z obszarami interfejsu Blendera. Na samym początku poznasz narzędzia zgromadzone w panelu ToolShelf, następnie tzw. operacje specjalne, by na końcu zapoznać się pozostałymi narzędziami w menu Faces, Edges i Vertices.

Kurs skierowany jest do osób, które znają Blendera w stopniu podstawowym. Jeśli dotychczas nie miałeś styczności z Blenderem gorąco zachęcam do zapoznania się ze szkoleniem wprowadzającym Modelowanie z Blenderem – praca z siatkami – znajdziesz tam wszystkie niezbędne informacje, aby rozpocząć przygodę z programem.

Spis treści:

 

Moduł 1. Tool Shelf (1 godzina i 28 minut)
1. Slide Edge i Vertex (4:52)
2. Noise (1:29)
3. Smooth Vertex (2:28)
4. Randomize (3:11)
5. Extrude Region (6:56)
6. Extrude Individual (1:57)
7. Inset (3:49)
8. Make Edge i Face (4:58)
9. Subdivide (4:33)
10. Loop Cut and Slide (8:48)
11. Offset Edge Slide (1:54)
12. Duplicate (1:55)
13. Spin (5:48)
14. Screw (6:20)
15. Knife (6:04)
16. Select (1:07)
17. Knife Project (2:32)
18. Bisect (6:42)
19. Delete (5:20)
20. Merge (2:49)
21. Remove Doubles (4:44)
Moduł 2. Operacje wspólne i specjalne (21 minut)
1. Bevel (8:44)
2. Rotate Edge (2:38)
3. Automerge Editing (2:08)
4. Subdivide Smooth (3:20)
5. Smooth (3:16)
6. Laplacian Smooth (1:37)
Moduł 3. Faces (31 minut)
1. Fill (3:02)
2. Grid Fill (5:44)
3. Beautify Faces (1:43)
4. Solidify (2:11)
5. Intersect Knife (5:07)
6. Intersect Boolean (1:00)
7. Wire Frame (5:44)
8. Poke Faces (1:56)
9. Traingulate Faces (1:33)
10. Tris to Quad (1:49)
11. Weld Edges into Faces (1:41)
Moduł 4. Edges (15 minut)
1. Subdivide Edge-Ring (1:58)
2. Un-Subdivide (1:40)
3. Edge Split (2:38)
4. Bridge Edge Loops (8:47)
Moduł 5. Vertices (17 minut)
1. Rip (2:17)
2. Rip Fill (00:59)
3. Extended Vertices (1:32)
4. Split (1:15)
5. Separate (2:43)
6. Connect Vertices (2:00)
7. Connect Vertex Path (2:31)
8. Convex Hull (4:14)