Modelowanie humanoida z Blenderem

54.00 

Czas trwania: 9 godzin i 17 minut
Lekcji: 38
Wymiary wideo (mp4): 1280 x 1024 px
Wielkość plików do pobrania: 4,3 GB
ISBN: 978-83-62017-48-5
Program: Blender 2.6x

Wyczyść

Opis

Modelowanie humanoida z Blenderem

Kurs Modelowanie humanoida z Blenderem to praktyczny poradnik budowania organicznego modelu z zachowaniem poprawnej topologii. Tworzenie tego typu obiektu pozwala nam na swobodną pracę z siatką bez rygorystycznego odwoływania się do ludzkiej anatomii. Dzięki takiemu podejściu możemy rozwijać techniki pracy w Blenderze, jak i szukać własnych anatomicznych rozwiązań. Kurs obejmuje modelowanie kompletnej siatki low-poly z uwzględnieniem wszystkich partii ciała: głowa, korpus i kończyny.

Modelowanie organiczne daje nam dużą swobodę podczas pracy z formą oraz detalami obiektu – szczególnie jeśli budowany obiekt nie ma swojego bezpośredniego przełożenia na anatomię. Oczywiście każdy humanoid musi kojarzyć się z ludzką anatomią, dzięki temu odbiorca może podświadomie rozpoznawać znajome formy, co pozwala złagodzić „efekt obcości”.

W kursie wykorzystałem darmowego Blendera, jednak podobnie jak w przypadku szkolenia „Modelowanie gada z Blenderem„, zaprezentowane techniki są na tyle uniwersalne, że spokojnie możemy je wykorzystać w każdej innej aplikacji 3d.

Spis treści:

Etap 1. Głowa [2h : 57min]

1. Blueprinty 5:12
2. Pętle twarzy 14:57
3. Łączenie pętli 18:01
4. Wypełnienie policzka 22:35
5. Poprawki 21:32
6. Tylna część głowy 15:21
7. Dopasowanie głowy 10:25
8. Kanał uszny 11:19
9. Korekta łączenia kanału 7:14
10. Szyja 20:40
11. Topologia szyi 14:26
12. Wstawianie gałki ocznej 15:33

Etap 2. Korpus [55 min]

13. Obojczyk 9:51
14. Klatka piersiowa 20:15
15. Brzuch 14:54
16. Ramię i staw biodrowy 11:09

Etap 3. Kończyna górna [1h : 52min]

17. Bazowa siatka 5:00
18. Zarys mięśni 20:21
19. Formowanie dłoni 7:18
20. Detale palca 19:38
21. Kopiowanie palców 22:36
22. Dopasowanie dłoni 14:05
23. Kciuk 9:08
24. Łączenie dłoni z przedramieniem 14:09

Etap 4. Kończyna dolna [1h : 29min]

25. Wytłaczanie bazy 11:13
26. Miejsce na palce 5:41
27. Scalanie stopy z palcami 12:44
28. Czwarty palec 6:24
29. Scalanie stopy 10:24
30. Topologia stopy 15:42
31. Staw kolanowy i mięśnie 27:30

Etap 5. Detale [2h : 4min]

32. Okolica oka 14:03
33. Głowa 23:40
34. Zmiana topologii barku 18:55
35. Alternatywne topo dłoni 26:18
36. Łydka i kostka 20:25
37. Biodro i mirror obiektu 17:41
38. Podsumowanie 3:48