Opis
Modelowanie humanoida z Blenderem
Kurs Modelowanie humanoida z Blenderem to praktyczny poradnik budowania organicznego modelu z zachowaniem poprawnej topologii. Tworzenie tego typu obiektu pozwala nam na swobodną pracę z siatką bez rygorystycznego odwoływania się do ludzkiej anatomii. Dzięki takiemu podejściu możemy rozwijać techniki pracy w Blenderze, jak i szukać własnych anatomicznych rozwiązań. Kurs obejmuje modelowanie kompletnej siatki low-poly z uwzględnieniem wszystkich partii ciała: głowa, korpus i kończyny.
Modelowanie organiczne daje nam dużą swobodę podczas pracy z formą oraz detalami obiektu – szczególnie jeśli budowany obiekt nie ma swojego bezpośredniego przełożenia na anatomię. Oczywiście każdy humanoid musi kojarzyć się z ludzką anatomią, dzięki temu odbiorca może podświadomie rozpoznawać znajome formy, co pozwala złagodzić „efekt obcości”.
W kursie wykorzystałem darmowego Blendera, jednak podobnie jak w przypadku szkolenia „Modelowanie gada z Blenderem„, zaprezentowane techniki są na tyle uniwersalne, że spokojnie możemy je wykorzystać w każdej innej aplikacji 3d.
Spis treści:
Etap 1. Głowa [2h : 57min] |
|
1. Blueprinty | 5:12 |
2. Pętle twarzy | 14:57 |
3. Łączenie pętli | 18:01 |
4. Wypełnienie policzka | 22:35 |
5. Poprawki | 21:32 |
6. Tylna część głowy | 15:21 |
7. Dopasowanie głowy | 10:25 |
8. Kanał uszny | 11:19 |
9. Korekta łączenia kanału | 7:14 |
10. Szyja | 20:40 |
11. Topologia szyi | 14:26 |
12. Wstawianie gałki ocznej | 15:33 |
Etap 2. Korpus [55 min] |
|
13. Obojczyk | 9:51 |
14. Klatka piersiowa | 20:15 |
15. Brzuch | 14:54 |
16. Ramię i staw biodrowy | 11:09 |
Etap 3. Kończyna górna [1h : 52min] |
|
17. Bazowa siatka | 5:00 |
18. Zarys mięśni | 20:21 |
19. Formowanie dłoni | 7:18 |
20. Detale palca | 19:38 |
21. Kopiowanie palców | 22:36 |
22. Dopasowanie dłoni | 14:05 |
23. Kciuk | 9:08 |
24. Łączenie dłoni z przedramieniem | 14:09 |
Etap 4. Kończyna dolna [1h : 29min] |
|
25. Wytłaczanie bazy | 11:13 |
26. Miejsce na palce | 5:41 |
27. Scalanie stopy z palcami | 12:44 |
28. Czwarty palec | 6:24 |
29. Scalanie stopy | 10:24 |
30. Topologia stopy | 15:42 |
31. Staw kolanowy i mięśnie | 27:30 |
Etap 5. Detale [2h : 4min] |
|
32. Okolica oka | 14:03 |
33. Głowa | 23:40 |
34. Zmiana topologii barku | 18:55 |
35. Alternatywne topo dłoni | 26:18 |
36. Łydka i kostka | 20:25 |
37. Biodro i mirror obiektu | 17:41 |
38. Podsumowanie | 3:48 |