Opis
Blender od interfejsu do modelowania
Blender to najpopularniejszy, i w mojej opinii najbardziej zaawansowany program do produkcji grafiki 3d w grupie bezpłatnych aplikacji. Jest on wykorzystywany także w innych dziedzinach szeroko pojmowanego CGI: film, gry, wizualizacje produktów i pomieszczeń itd. Kurs: Blender od interfejsu do modelowania ma za zadanie nauczyć ciebie podstaw pracy w programem w stopniu umożliwiającym utworzenie każdego obiektu 3d. Dlatego nie bez powodu przedmiotem modelowania są skrzypce, które zawierają łatwe oraz bardzo trudne obszary do modelowania.
Czego się nauczysz?
Kurs został podzielony na dwa moduły. Pierwszy, to podstawy programu począwszy od pracy z interfejsem, poprzez manipulację obiektami, a skończywszy na pracy z komponentami i edycją siatki. Drugi moduł, to praktyczne zastosowanie Blendera w procesie modelowania skrzypiec. W toku kursu będziemy budować poszczególne elementy instrumentu, które łączą w sobie cechy twardych i organicznych powierzchni. Wykorzystamy podstawowe techniki wytłaczania komponentów, nauczymy się pracować z topologią oraz wykorzystywać modyfikatory do przyśpieszenia pracy.
Jeśli uda Ci się opanować materiał, który wchodzi w ramy niniejszego kursu, to zachęcam do przejścia na wyższy poziom i poznania zagadnień teksturowania oraz renderingu, które są omówione w kontynuacji szkolenia Blender od teksturowania do renderingu.
Spis treści:
Moduł 1 |
|
1. Przegląd interfejsu | (38:03) |
2. Nawigacja i przekształcenia | (26:30) |
3. Praca z manipulatorem 3d | (5:12) |
4. Modele interakcji | (21:58) |
5. Orientacja i przekształcenia | (6:50) |
6. Kursor i centrum przekształceń | (18:32) |
7. Obiekty | (16:53) |
8. Komponenty | (8:05) |
9. Zaznaczanie | (20:19) |
10. Przyciąganie | (9:52) |
11. Edycja siatki | (14:11) |
12. Modyfikator Subdivision surface | (6:55) |
Moduł 2 |
|
1. Wstawianie blueprintów | (8:36) |
2. Górna płyta | (22:21) |
3. Otwory rezonansowe | (33:47) |
4. Zmiana topologii wokół efów | (25:39) |
5. Wyginanie górnej płyty | (30:13) |
6. Ornament, boczek i dolna płyta | (26:20) |
7. Strunociąg | (48:27) |
8. Ślimak | (27:09) |
9. Komora kołkowa | (11:27) |
10. Podstrunnica bezprogowa | (16:11) |
11. Podstrunnica | (14:10) |
12. Mostek | (20:25) |
13. Organizacja obiektów | (5:46) |
14. Otwory w komorze kołkowej | (59:15) |
15. Detale gryfu | (26:10) |
16. Detale podstrunnicy | (13:38) |
17. Łączenie podstrunnicy z płytami | (28:12) |
18. Detale podstrunnicy bezprogowej | (12:29) |
19. Detale efek i mostka | (10:03) |
20. Optymalizacja siatki strunociągu | (10:40) |
21. Detale strunociągu | (17:33) |
22. Guzik | (20:22) |
23. Kołki | (21:00) |
24. Struny | (23:36) |