Modelowanie w Blenderze – kobieta i mężczyzna

54.00 

Czas trwania: 7 godzin 32 minuty
Lekcji: 42
Wymiary wideo (mp4): 1920 x 1080 piks.
Wielkość plików do pobrania: 3 GB
ISBN: 978-83-62017-49-2
Program: Blender

Kategorie: ,

Opis

Jeśli potrafimy wymodelować człowieka, tzn. że wymodelujemy każdą humanoidalną kreaturę. Dlatego w tym szkoleniu skupimy się na procesie tworzenia modelu kobiety, który następnie przebudujemy na model mężczyzny. Dzięki temu nie będziemy dwa razy tworzyć tych samych elementów (przykł. głowa, kończyny), tylko skupimy się na adaptacji i przebudowie topologii w wybranych obszarach (głównie tułów).

Obydwie siatki, są siatkami bazowymi – gotowe do dalszego opracowania, może to być: rzeźbienie, produkcja gier lub animacja. Proporcje postaci są idealne, czyli oparte na 8 modułach. Topologia siatek przygotowana jest z myślą o ich łatwym zagęszczaniu w konkretnych miejscach. Nie musimy zagęszczać obiektu globalnie, wystarczy wstawić odpowiednią pętle vertexów w wybranym miejscu.

Siatki bazowe to najczęściej modele low poly i w tym przypadku nie jest inaczej – każda postać to około 3,5 tyś polygonów, ale to wystarcza aby opisać ludzką sylwetkę, wyodrębnić największe grupy mięśni oraz utworzyć coś bardziej skomplikowanego, jak ludzkie ucho.

Szkolenie skupione jest na prezentacji procesu modelowania, a nie na prezentacji możliwości programu 3d i jego narzędzi. Dlatego pomimo wykorzystania Blendera w stopniu podstawowym, cały proces może być odtworzony w każdej innej aplikacji. Jeśli chcesz głębiej i szerzej poznać podstawy Blendera w kontekście modelowania, to zapraszam do lektury:

Zawartość szkolenia obejmuje materiały referencyjne, pliki z poszczególnymi lekcjami oraz pliki OBJ z gotowymi siatkami mężczyzny i kobiety.

Spis treści:

 

Moduł 1. Kobieca głowa (2 godziny i 13 minut)
1. Start projektu (3:28)
2. Pętle twarzy (12:16)
3. Korekta topologi twarzy (11:07)
4. Usta (7:34)
5. Nos (7:51)
6. Okolica oczu (6:48)
7. Powieki i gałka oczna (7:56)
8. Kość ciemieniowa i potyliczna (13:14)
9. Formowanie ucha (12:05)
10. Dopasowanie ucha (11:56)
11. Łączenie ucha z głowa (8:30)
12. Wygładzanie łączenia (7:34)
13. Szyja (12:50)
Moduł 2. Kobiecy tułów (1 godzina i 29 minut)
14. Okolica barku (9:20)
15. Okolice obojczyka (8:22)
16. Plecy i najszerszy grzbietu (9:38)
17. Formowanie piersi (9:15)
18. Dopasowanie piersi (10:26)
19. Brzuch (7:04)
20. Lędźwie (10:29)
21. Okolica narządów płciowych (5:06)
22. Pośladki (12:35)
23. Okolica biodra (7:11)
Moduł 3. Ramiona i nogi (2 godziny i 6 minut)
24. Ramię (4:24)
25. Staw łokciowy (5:11)
26. Topologia dłoni (8:11)
27. Formowanie dłoni (12:57)
28. Łączenie dłoni z przedramieniem (14:21)
29. Nogi (13:23)
30. Staw kolanowy (9:22)
31. Topologia stopy (11:08)
32. Łączenie stopy z nogą (10:31)
33. Zamykanie stopy (8:01)
34. Palce u stóp (7:50)
35. Korekta proporcji (8:36)
36. Korekta detali (12:39)
Moduł 4. Męska sylwetka (1 godzina i 37 minut)
37. Podmiana blueprintów i formowanie siatki (12:44)
38. Męska głowa (14:34)
39. Krocze i pośladki (16:46)
40. Rekonstrukcja brzucha (10:03)
41. Rekonstrukca klatki piersiowej (19:39)
42. Koretka (24:08)