Praca z Alpha w ZBrushu

54.00 

Czas trwania: 1 godzina i 53 minuty
Lekcji: 15
Wymiary wideo (mp4): 1920 x 1080 px
Wielkość plików do pobrania: 0,7 GB (zip)
ISBN: 978-83-62017-33-1
Program: ZBrush

Opis

Informacje o kursie

Alpha to obrazy zapisane w skali szarości, które najczęściej przypisujemy do końcówek pędzli rzeźbiących. Dzięki nim modyfikujemy działanie narzędzi, wprowadzamy różnego typu detale i generujemy siatki. Alpha możemy także wykorzystać podczas maskowania i tworzenia szumu na powierzchni obiektów 3d. ZBrush wspiera 16-bitowe alpha zapisane w różnych rozszerzeniach, co w ekstremalnych sytuacjach nie zawsze wystarcza i warto sięgnąć po dodatkowe opcje.

W szkoleniu będziemy zajmować się modyfikacją i zastosowaniem alpha w kontekście różnych narzędzi ZBrusha. Sprawdzimy dokładnie każdą dostępną opcję w menu Alpha. Poznamy zależności między rozdzielczością obrazu i siatki geometrycznej. Zobaczymy, jak w praktyce wyglądają różnice między 8- i 16-bitowym alpha. Zidentyfikujemy większość opcji, które wpływają i modyfikują alpha podczas pracy z pędzlami. Wreszcie, nauczymy się pracować z Alpha w kontekście ShadowBox i NoiseMaker. Przy okazji zapoznamy się z menu Stencil, warstwami 3d i Morph Target.

Spis treści:

01. Importowanie Alpha (5:09)
02. Wpływ pędzla 3d na Alpha (5:52)
03. Ustawienia pędzla i stroke (11:09)
04. Skala szarości i przezroczystość (4:18)
05. Rozdzielczość pikseli i siatki (4:16)
06. 8 i 16-bitowe Alfa (6:37)
07. Krawędzie i antyaliasing (10:42)
08. Alpha – opcje ogólne (5:29)
09. Alpha – Modify 1 (12:36)
10. Alpha – Modify 2 (5:25)
11. Alpha – Create (12:36)
12. Alpha – Make 3d (9:29)
13. Alpha – Transfer (7:03)
14. Shadow Box i Alpha (4:58)
15. Alpha i NoiseMaker (8:14)