Opis
Informacje o kursie
Alpha to obrazy zapisane w skali szarości, które najczęściej przypisujemy do końcówek pędzli rzeźbiących. Dzięki nim modyfikujemy działanie narzędzi, wprowadzamy różnego typu detale i generujemy siatki. Alpha możemy także wykorzystać podczas maskowania i tworzenia szumu na powierzchni obiektów 3d. ZBrush wspiera 16-bitowe alpha zapisane w różnych rozszerzeniach, co w ekstremalnych sytuacjach nie zawsze wystarcza i warto sięgnąć po dodatkowe opcje.
W szkoleniu będziemy zajmować się modyfikacją i zastosowaniem alpha w kontekście różnych narzędzi ZBrusha. Sprawdzimy dokładnie każdą dostępną opcję w menu Alpha. Poznamy zależności między rozdzielczością obrazu i siatki geometrycznej. Zobaczymy, jak w praktyce wyglądają różnice między 8- i 16-bitowym alpha. Zidentyfikujemy większość opcji, które wpływają i modyfikują alpha podczas pracy z pędzlami. Wreszcie, nauczymy się pracować z Alpha w kontekście ShadowBox i NoiseMaker. Przy okazji zapoznamy się z menu Stencil, warstwami 3d i Morph Target.
Spis treści:
01. Importowanie Alpha | (5:09) |
02. Wpływ pędzla 3d na Alpha | (5:52) |
03. Ustawienia pędzla i stroke | (11:09) |
04. Skala szarości i przezroczystość | (4:18) |
05. Rozdzielczość pikseli i siatki | (4:16) |
06. 8 i 16-bitowe Alfa | (6:37) |
07. Krawędzie i antyaliasing | (10:42) |
08. Alpha – opcje ogólne | (5:29) |
09. Alpha – Modify 1 | (12:36) |
10. Alpha – Modify 2 | (5:25) |
11. Alpha – Create | (12:36) |
12. Alpha – Make 3d | (9:29) |
13. Alpha – Transfer | (7:03) |
14. Shadow Box i Alpha | (4:58) |
15. Alpha i NoiseMaker | (8:14) |