Tworzenie Alpha w ZBrushu

119.00 

Czas trwania: 3 godziny i 21 minut
Lekcji: 17
Wymiary wideo (mp4): 1920 x 1080 px
Wielkość plików do pobrania: 1,5 GB (zip)
ISBN: 978-83-62017-33-1
Program: ZBrush

Opis

Informacje o kursie

Tworzenie Alpha na potrzeby rzeźbienia kojarzy się często z programem Photoshop. Mimo tego, wiele przykładów Alpha możemy z powodzeniem wygenerować za pomocą narzędzi ZBrusha; nawet jeśli Alpha musi być powtarzalne – pozbawione łączeń na krawędziach obrazu. ZBrush domyślnie generuje obrazy w rozszerzonej głębi bitowej. Umiejętne wykorzystanie jego możliwości znaczenie skraca czas przygotowanie odpowiednich obrazów na potrzeby rzeźbienia twardych lub organicznych obiektów.

Celem szkolenia jest zaprezentowanie przydatnych narzędzi oraz strategii generowania Alpha w przestrzeni 2.5d oraz 3d. Zobaczymy także, w których obszarach możemy z powodzeniem zastąpić programy typu Photoshop. W ten sposób operacje takie, jak kadrowanie lub tworzenie Alpha na bazie tekstu, nie będzie wymagało od nas dodatkowych działań w innym środowisku. Zobaczymy także, jak tworzyć powtarzalne Alpha, które możemy powielać na powierzchni obiektu 3d, bez widocznych śladów łączenia.

Szkolenie jest przekrojowe – oznacza to, że poznamy różne sposoby na generowanie Alpha. Niektóre są oczywiste, jak wykorzystanie pędzli rzeźbiących na płaszczyźnie 3d. Inne wymagają sięgnięcia po obiekty prymitywne, zastosowanie deformerów, wykorzystanie pluginów oraz dopasowania wielu opcji związanych z pędzlami 3d. W kursie będziemy zajmować się:

  • Pędzle 2.5d
  • Dokument i warstwy 2d
  • Kadrowanie Alpha do określonych wymiarów
  • Siatki prymitywne
  • Pędzle rzeźbiące i ich ustawienia
  • Deformacje
  • NoiseMaker i NoisePlug
  • Przekształcenia z manipulatorem 3d
  • Redukcja liczby polygonów z pluginem Decimation Master
  • Tworzenie powtarzalne Alpha z pluginem NanoTile Textures
  • Tworzenie tekstu z pluginem Text 3d & Vector Shapes

Spis treści:

 

01. MRGBZ Grabber i pędzle 2.5D (13:15)
02. Powtarzalne Alpha z 2.5 D (11:51)
03. Bezszwowe Alpha w 2.5D (16:10)
04. GrabDoc i prymitywne (14:09)
05. Powtarzalne Alpha z Prymitywnymi (15:26)
06. Bezszwowe Alpha w 3D z deformerami (7:06)
07. Plane 3d i Alpha – przygotowanie (6:57)
08. Plane 3d i Alpha – wykonanie (8:41)
09. Plane 3d i Alpha – korekta (5:19)
10. Alpha z NoiseMaker (13:56)
11. Alpha z NoisePlug (12:11)
12. Powtarzalne Alpha w Pędzlu 3d (15:07)
13. Alpha typu Stempel – przygotowanie (7:54)
14. Alpha typu Stempel – wykonanie (11:10)
15. Alpha typu Stempel – działanie (7:09)
16. Alpha z NanoTile Textures (17:48)
17. Tekst jako alpha (17:38)