Anchor Text to podlinkowany wyraz lub fraza – czasami możemy napotkać określenia: kotwica lub opis odnośnika. Niezależnie od nazwy – wiemy o co chodzi. Jednak to, co z perspektywy internauty wydaje się oczywiste i naturalne, z perspektywy SEO ma ogromne znaczenie. Linkowane wyrazy są elementem polityki budowania odnośników. Umiejętne linkowanie pomaga wszystkim uczestnikom internetowego ruchu – także robotom indeksującym. Agresywne promowanie słów kluczowych w opisach odnośników, może powodować problemy.
Czytaj dalej SEO WordPressa – anchor textKategoria: Poradniki
W tej części serwisu znajdziesz uporządkowane serie poradników z zakresu grafiki komputerowej oraz tworzenia stron WWW z wykorzystaniem popularnych CMSów.
SEO WordPressa – linki kanoniczne
Linki kanoniczne to jednoznaczny i ostateczny adres internetowy strony WWW. Podobnie, jak w przypadku naszego adresu zameldowania. To także sprytne narzędzie zabezpieczające nas przed powielaniem treści oraz pomagające w dochodzeniu swoich praw autorskich.
Czytaj dalej SEO WordPressa – linki kanoniczneSEO WordPressa – linkowanie
Linkowanie to proces, który nigdy się nie kończy. Zawsze możemy coś dodać, poprawić lub nawiązać współpracę z innymi stronami WWW. Portale linkują na potęgę, ale wraz z ilością rzadko w parze idzie jakość. A czasy się zmieniają – coraz bardziej liczy się to, gdzie linkujemy, i kto linkuje do nas.
Czytaj dalej SEO WordPressa – linkowanieSEO WordPressa – bezpośrednie odnośniki
Poprawna konfiguracja i czytelne odnośniki do naszych treści, to uszczęśliwieni użytkownicy i sprawnie działające roboty indeksujące. Wszelkiego typu nieczytelne ciągi znaków powodują jedynie problemy. Na szczęście odpowiednia konfiguracja WordPressa pod kątem przyjaznych linków nie powinna sprawić nikomu większego problemu.
Czytaj dalej SEO WordPressa – bezpośrednie odnośnikiSEO WordPressa – sok z linku
Tak, „sok z linku”. Jest to czynnik wpływający na naszą pozycje w wynikach wyszukiwania poprzez pozycję serwisu, który do nas linkuje. Jeśli serwis linkujący do nas ma wysoką pozycję, to jego odnośnik ma dla nas większą wartość, niż odnośnik ze strony, która zajmuje słabszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Czytaj dalej SEO WordPressa – sok z linkuSEO WordPressa – odnośniki w pozycjonowaniu
Odnośniki to klikalne elementy strony WWW prowadzące do określonych miejsc Internetu. Z perspektywy SEO odnośniki to jeden z najważniejszych czynników dobrego pozycjonowania. Dzięki nim nakreślamy mapę strony, pomagamy użytkownikom i robotom indeksującym w nawigacji oraz kojarzymy nasze treści z serwisami zewnętrznymi.
Czytaj dalej SEO WordPressa – odnośniki w pozycjonowaniuSEO WordPressa – kategorie i tagi
Wykorzystanie kategorii i tagów sprowadza się często do budowy nawigacji oraz organizowania treści. Ich potencjał obejmuje także zagadnienia związane z pozycjonowaniem. Strony kategorii i tagów mogą być indeksowane i wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Stanowią też idealny mechanizm, dzięki któremu możemy zachęcić użytkowników do częstszych odwiedzin portalu WWW.
Czytaj dalej SEO WordPressa – kategorie i tagiSEO WordPressa – stosowanie słów kluczowych
Na stronie WWW znajdziemy wiele miejsc, w których warto umieścić słowa kluczowe – niezależnie od wykorzystywanego CMS’a. Wspólnym mianownikiem jest umiar. Nie warto ulegać pokusie hakowania systemu i gromadzić słowa kluczowe w chmurę, z nadzieją na wyższą pozycje w wynikach wyszukiwania – nie tędy droga.
Czytaj dalej SEO WordPressa – stosowanie słów kluczowychSEO WordPressa – wyszukiwanie słów kluczowych
Szukając słów i fraz kluczowych posiłkujemy się własną wiedzą, pamięcią i nawykami językowymi – to naturalny odruch każdego człowieka. Pamiętajmy jednak, że nie jesteśmy legionem. Internauci mają swoje życia, funkcjonują w różnych środowiska i posługują się różnymi siatkami pojęć.
Czytaj dalej SEO WordPressa – wyszukiwanie słów kluczowychSEO WordPressa – słowa kluczowe
Droga do serca internauty wiedzie przez słowa – są one kluczowe podczas wyszukiwania treści. Odpowiedni dobór słów może decydować o tym, gdzie znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Niestety większość stron internetowych posługuje się tymi samymi słowami kluczowymi. To powoduje ogromną konkurencję, z którą należy się zmierzyć na wczesnym etapie projektowania portalu WWW lub przed dodaniem do niego treści.
Czytaj dalej SEO WordPressa – słowa kluczowe